DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Halkla İlişkiler Stratejileri ve Taktikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MI 503
Güz
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Halkla ilişkilerin temel kavramlarının, ilkelerinin, fonksiyonlarının tanıtılması ve halkla ilişkiler süreçlerinde strateji ve taktik geliştirme yöntemlerinin kazandırılmasıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir,
  • Halkla ilişkiler ile diğer ilgili alanlar arasındaki farkları açıklayabilir,
  • Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi ile bugünkü uygulamalar arasında ilişki kurabilir,
  • Halkla ilişkiler kampanya sürecini örnek olaylar üzerinden analiz edebilir,
  • Hedef kitle analizi yapabilir,
  • Bir halkla ilişkiler projesinde strateji ve taktikler arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir.
  • Halkla ilişkiler kampanya örneklerini değerlendirebilir.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında halkla ilişkilerin temel uygulamaları üzerinden strateji ve taktikler derinlemesine irdelenecek ve vaka analizleri yapılacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Halkla İlişkiler kavramı ve temel ilkeleri Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, ss.1-60.
3 Halkla İlişkilerin tarihsel gelişimi Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, ss.82-165.
4 Kamuoyu, hedef kitle kavramı, hedef kitle analizi Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, ss.175-189.
5 Halkla İlişkiler Kampanya Süreci Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, ss.190-227.
6 Halkla İlişkilerde Strateji ve Taktik: Örnek olay analizleri
7 Ara sınav
8 Medya İlişkileri Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler ve Medya, İstanbul: MediaCat
9 Etkinlik Yönetimi Bülbül, R. (2004) Halkla İlişkiler, Ankara: Nobel Yayın, ss. 207-220.
10 Sponsorluk ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, ss.436-493.
11 Halkla İlişkiler ve Etik Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, ss. 494-509.
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dönemin değerlendirilmesi
Ders Kitabı

Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları

Önerilen Okumalar/Materyaller

Bülbül, R. (2004) Halkla İlişkiler, Ankara: Nobel Yayın, ss. 207-220.

Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler ve Medya, İstanbul: MediaCat.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
44
Final Sınavı
    Toplam
200

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular.

X
2

Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

3

Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir.

X
4

Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir.

X
5

Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir.

6

Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir.

7

Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

8

Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

X
9

Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest